Menu
06 21 52 75 43

Algemene voorwaarden

BVP Organisatieadvies t.h.o.d.n. Bernadette van Pampus (33284632)

 

1. Algemeen

1.1. BVP Organisatie-advies is een eenmanszaak naar Nederlands recht, tevens handelend onder de naam Bernadette van Pampus, kantoorhoudende te Amsterdam en ingeschreven bij het handelsregister onder nummer 33284632, die zich tot doel stelt organisatieadvies en consultancydiensten te verrichten.

2. Toepasselijkheid

2.1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle overeenkomsten gesloten door BVP Organisatie-advies met de opdrachtgever, alsmede hun rechtsopvolgers, ter zake van adviesdiensten en zijn mede van toepassing op vervolgopdrachten, nieuwe opdrachten en op alle handelingen en werkzaamheden door of in opdracht van BVP Organisatie-advies verricht.
2.2. De toepasselijkheid van enige algemene voorwaarden van de opdrachtgever of derden wordt uitdrukkelijk van de hand gewezen.
2.3. Deze algemene voorwaarden zijn gedeponeerd bij de Kamer van Koophandel te Amsterdam en zijn te raadplegen op de website van BVP Organisatie-advies: www.bernadettevanpampus.nl.
2.4. BVP Organisatieadvies is gerechtigd deze algemene voorwaarden eenzijdig te wijzigen dan wel aan te vullen.

3. Omvang van de opdracht

3.1. De omvang van de opdracht aan BVP Organisatie-advies wordt bepaald door de schriftelijke bevestiging van de door BVP Organisatie-advies uitgebrachte offerte. Deze offerte wordt uitgebracht op basis van informatie die de opdrachtgever heeft verstrekt en het is de opdrachtgever die instaat voor de volledigheid van deze informatie. De administratie van BVP Organisatie-advies strekt tot volledig bewijs van de omvang van de opdracht, behoudens de mogelijkheid van tegenbewijs door de opdrachtgever.
3.2. De offerte bevat een omschrijving van de werkzaamheden, alsmede een omschrijving van het te bereiken resultaat. BVP Organisatie-advies verplicht zich hierbij zich in te spannen teneinde dit verwachte resultaat te bereiken. In verband met de aard van de te verrichten werkzaamheden - het verrichten van adviesdiensten - garandeert BVP Organisatie-advies uitdrukkelijk niet dat het met de werkzaamheden beoogde resultaat ook daadwerkelijk wordt bereikt.

4. Uitvoering van de opdracht

4.1. Partijen zijn over en weer verplicht om elkaar tijdig, volledig en op de juiste wijze de gegevens, inlichtingen en bescheiden te verschaffen, die nodig zijn voor de behoorlijke uitvoering van de opdracht. Indien de opdrachtgever de benodigde gegevens niet tijdig aan BVP Organisatie-advies verstrekt, heeft BVP Organisatie-advies - na een schriftelijke waarschuwing waarbij een redelijke termijn wordt gesteld - het recht de uitvoering van de overeenkomst geheel of gedeeltelijk op te schorten indien dit naar haar mening proportioneel in verhouding staat tot het niet aanleveren van de benodigde gegevens door de opdrachtgever, onverminderd haar recht om de uit de vertraging voortvloeiende extra kosten volgens de gebruikelijke tarieven aan de opdrachtgever in rekening te brengen.
4.2. Alle opdrachten worden, met terzijdestelling van de artikelen 7:404 en 7:407 lid 2 BW, uitsluitend aanvaard en uitgevoerd door BVP Organisatie-advies. Dit geldt ook wanneer de opdrachtgever zijn opdracht uitdrukkelijk of stilzwijgend verstrekt met het oog op uitvoering door één of meer bepaalde aan BVP Organisatie-advies verbonden personen.

5. Wijzigingen

5.1. Wijzigingen in de overeenkomst tussen BVP Organisatie-advies en de opdrachtgever zijn slechts bindend nadat zulks schriftelijk tussen partijen is overeengekomen.
5.2. Indien de te verrichten werkzaamheden de omvang van de opdracht overschrijden, dan is de opdrachtgever voor dat meerwerk een vergoeding verschuldigd conform de door BVP Organisatie-advies gebruikelijk gehanteerde tarieven. BVP Organisatie-advies behoudt zich het recht voor om van deze tarieven af te wijken in een door haar gegeven bevestiging van het meerwerk.

6. Duur van de opdracht

6.1. BVP Organisatie-advies spant zich in om de opdracht uit te voeren binnen de daarvoor in de offerte opgenomen termijn. Deze tijdsplanning kan worden beïnvloed indien partijen tussentijds overeenkomen de opdracht uit te breiden of te wijzigen.
6.2. De duur van de opdracht is mede afhankelijk van de kwaliteit van de informatie die de opdrachtgever aanlevert en de medewerking die de opdrachtgever verleent. BVP Organisatie-advies is niet aansprakelijk voor vertraging in de uitvoering van de opdracht als gevolg van het ontbreken van de daartoe benodigde medewerking en/of informatie zijdens de opdrachtgever.
6.3. De termijnen voor de uitvoering van de opdracht door BVP Organisatie-advies zijn geen fatale termijnen.

7. Facturering en betaling

7.1. Alle door BVP Organisatie-advies in rekening gebrachte of genoemde bedragen zijn - tenzij uitdrukkelijk anders aangegeven - exclusief btw en enige belasting, toeslag of vergelijkbare verhoging die een opdrachtgever, betaler of BVP Organisatie-advies op basis van toepasselijke regelgeving verplicht is te betalen of BVP Organisatie-advies verplicht is in rekening te brengen.
7.2. Tenzij anders overeengekomen zijn de in de offerte genoemde bedragen exclusief reisuren, reis- en verblijfkosten en andere aan de opdracht verbonden kosten.
7.3. Tenzij anders overeengekomen worden de werkzaamheden in beginsel maandelijks aan de opdrachtgever in rekening gebracht met een betalingstermijn van 14 dagen, te rekenen vanaf de datum van de declaratie. Indien de aard van de zaak dit naar het oordeel van BVP Organisatie- advies vergt, of in het geval de schriftelijke opdrachtbevestiging een kortere termijn vermeldt, of in het geval BVP Organisatie-advies hieromtrent andersluidende afspraken met de opdrachtgever heeft gemaakt, geldt een kortere betalingstermijn.
7.4. Bij gebreke van tijdige betaling is BVP Organisatie-advies gerechtigd de wettelijke (handels) rente in rekening te brengen. Te allen tijde kan een voorschot worden gevraagd voor verrichte of te verrichten werkzaamheden of gemaakte of te maken onkosten. BVP Organisatie-advies kan haar werkzaamheden opschorten als geen voorschot ter dekking daarvan voorhanden is.
7.5. BVP Organisatie-advies is gerechtigd om in geval van declaraties die 14 dagen na factuurdatum onbetaald zijn gebleven buitengerechtelijke kosten ad 15% van het te incasseren bedrag in rekening te brengen met een minimum van € 150,-. Alle buitengerechtelijke en gerechtelijke kosten die verband houden  met de invordering van door BVP Organisatie-advies aan de opdrachtgever verzonden facturen komen voor rekening van de opdrachtgever.

8. Tussentijdse opzegging

8.1. In afwijking van hetgeen in art. 7:408 lid 1 BW bepaalde kan de opdrachtgever de overeenkomst slechts opzeggen in geval van een toerekenbare tekortkoming zijdens BVP Organisatie-advies.
8.2. Opzegging op grond van voorgaand artikellid heeft plaats door middel van een aangetekend schrijven aan BVP Organisatieadvies. Bij deze opzegging neemt de opdrachtgever een opzegtermijn van tenminste één kalendermaand in acht.
8.3. Indien tot tussentijdse beëindiging van de opdracht is overgegaan door de opdrachtgever, is BVP Organisatie-advies gerechtigd tot een schadevergoeding, gelijk aan het bedrag dat BVP Organisatie-advies zou hebben omgezet bij de volledige uitvoering van de opdracht.
8.4. BVP Organisatie-advies behoudt zich het recht voor alle aan haar door de opdrachtgever verschuldigde bedragen onmiddellijk op te eisen en haar verplichtingen op te schorten indien:
a. Het faillissement van Opdrachtgever is aangevraagd of uitgesproken;
b. Opdrachtgever surséance van betaling of schuldsanering heeft aangevraagd dan wel deze is verleend.

9. Aansprakelijkheid

9.1. Indien BVP Organisatie-advies een beroepsaansprakelijkheidsverzekering heeft afgesloten, is iedere aansprakelijkheid van BVP Organisatie-advies direct of indirect verband houdend met de uitvoering van de opdracht beperkt tot maximaal het bedrag dat in het desbetreffende geval uit hoofde van deze beroepsaansprakelijkheidsverzekering wordt uitgekeerd, te vermeerderen met het bedrag van het eigen risico dat in het desbetreffende geval uit de geldende polisvoorwaarden voortvloeit. Desgevraagd zal over de inhoud van de polisvoorwaarden nadere informatie worden verschaft. Iedere vordering tot schadevergoeding verjaart een jaar na de dag waarop de opdrachtgever bekend is geworden met de schade en met de aansprakelijkheid van BVP Organisatie-advies daarvoor. Deze verjaringstermijn laat onverlet het verval van enig recht op schadevergoeding in geval van schending van de algemene klachtplicht van artikel 6:89 BW.
9.2. Bij het inschakelen van derden zal BVP Organisatie-advies steeds de nodige zorgvuldigheid in acht nemen. Als BVP Organisatie-advies bij de uitvoering van een opdracht een niet aan haar verbonden persoon inschakelt, dan is BVP Organisatie-advies tegenover de opdrachtgever niet aansprakelijk voor eventuele fouten die door deze persoon worden gemaakt. Als een dergelijke door BVP Organisatie-advies ingeschakelde persoon zijn aansprakelijkheid wil beperken, heeft BVP Organisatie-advies de bevoegdheid om die aansprakelijkheidsbeperking mede namens de opdrachtgever te aanvaarden.
9.3. Als BVP Organisatie-advies aansprakelijk is voor schade aan personen of zaken, dan is die aansprakelijkheid beperkt tot het bedrag dat in dat geval wordt uitgekeerd onder de algemene aansprakelijkheidsverzekering van BVP Organisatie-advies, te vermeerderen met het toepasselijke eigen risico.
9.4. Als - om welke reden dan ook - geen uitkering op grond van de in artikel 9.1 genoemde verzekering mocht plaatsvinden, dan is de aansprakelijkheid van BVP Organisatie-advies voor directe schade beperkt tot 3x het gedeclareerde en betaalde honorarium in de betreffende zaak, zulks evenwel met een maximum van € 10.000,-. Aansprakelijkheid voor indirecte schade (waaronder begrepen: gevolgschade) is onder alle omstandigheden uitgesloten. In het geval dat BVP Organisatie-advies aansprakelijk is voor directe schade, is het verhaalsrecht van een schuldeiser beperkt tot het saldo dat zich ten tijde van het ontstaan van de aansprakelijkheid op de algemene bankrekening van BVP Organisatie-advies bevindt. Deze bepaling vormt een uitzondering op de hoofdregel van artikel 3:276 BW dat de schuldenaar met zijn gehele vermogen instaat voor zijn schuldeiser
9.5. BVP Organisatie-advies sluit iedere aansprakelijkheid uit die het gevolg is van of op enige wijze in verband staat met de insolventie of het anderszins niet nakomen van verplichtingen van of door enige bank, financiële stichting of andere derde.
9.6. Onverminderd hetgeen is bepaald in artikel 2, gelden deze algemene voorwaarden niet alleen ten behoeve van BVP Organisatie-advies, maar kan hierop ook een beroep worden gedaan door en ten behoeve van alle natuurlijke en rechtspersonen, die direct of indirect aan BVP Organisatie- advies zijn verbonden en op enigerlei wijze bij de dienstverlening door of vanwege BVP Organisatie-advies zijn betrokken. De opdrachtgever vrijwaart BVP Organisatie-advies en alle in de vorige zin genoemde overige personen tegen alle aanspraken van derden, de redelijke kosten van juridische bijstand daaronder begrepen, die op enigerlei wijze samenhangen met of voortvloeien uit de werkzaamheden voor de opdrachtgever verricht, behoudens opzet of grove schuld aan de zijde van BVP Organisatie-advies .

10. Geheimhouding

10.1. BVP Organisatie-advies zal in het kader van de opdracht alle mogelijke voorzorgsmaatregelen nemen ter bescherming van de belangen van de opdrachtgever. De opdrachtgever verplicht zich op haar beurt tot het onthouden van het delen van gegevens van BVP Organisatie-advies aan derden, waaronder het ter beschikking stellen van de in het kader van de opdracht opgestelde rapportages.

11. Toepasselijk recht en Forumkeuze

11.1. De rechtsverhouding tussen de opdrachtgever en BVP Organisatie-advies wordt beheerst door het Nederlands recht. De bevoegde rechter te Amsterdam is uitsluitend bevoegd om van alle eventuele geschillen die voortvloeien uit de rechtsverhouding tussen de opdrachtgever en BVP Organisatie-advies kennis te nemen. Onder geschillen worden tevens begrepen buitencontractuele grondslagen of die de nietigheid, vernietigbaarheid of het bestaan van enige rechtshandeling of overeenkomst betreffen.

Met kwaliteit naar onderscheid
Interview RTL-7
play

‘Het ISO certificaat moet géén doel op zich zijn!’

Bernadette van Pampus aan het woord over kwaliteitsmanagement in ‘Ondernemend Nederland’: hét businessprogramma op RTL-7.

Mijn nieuwste PUBLICATIE

‘ISO 27001-norm helpt organisaties informatiebeveiliging goed in te richten’

Data speelt in steeds meer producten en diensten een cruciale rol. Professionele informatiebeveiliging wordt daarom steeds belangrijker. Over het belang van informatiebeveiliging gingen Rob de Leur en Bernadette van Pampus met elkaar in gesprek. Zou ISO 27001 de veel bekendere ISO 9001-norm voor kwaliteitsmanagement kunnen vervangen?

Lees verder

‘Bookreview:
‘Kwaliteit als ervaring’’

Het boek ‘Kwaliteit als ervaring’ gaat over ‘kwaliteit in de langdurige zorg en over de vraag hoe we die op een geschikte manier doeltreffend managen’. Na deze eerste zin in de inleiding had ik meteen de smaak te pakken en las ik verder. Het boek heeft een hoog academisch gehalte, maar leest makkelijk.

Lees verder

‘Bookreview:
‘Maximale waarden halen uit interne audits’’

Aan een auditgesprek zonder inhoudelijke waarde heeft niemand iets. Dat is een audit zonder meerwaarde. In het boek ‘Maximale waarden halen uit interne audits’ door Jan Dillen, wordt de vraag beantwoord hoe je het interne auditproces in je organisatie zo kan inrichten dat het wél meerwaarde biedt.

Lees verder

‘Hebben we nog vertrouwen
in ISO-certificaten?’

Grote organisaties, onder andere in de auto-industrie en in de levensmiddelenindustrie, voeren audits uit bij hun toeleveranciers, ook als zij al een ISO 9001-certificaat hebben. Het lijkt erop dat een ISO 9001-certificaat minder volstaat. Hoe komt dat en wat is daaraan te doen? Daarover gingen Rykele Betten en Bernadette van Pampus met elkaar in gesprek.

Lees verder

‘Hoe maak je van de interne audit een strategisch instrument?’

Herken je dit? De externe audit komt eraan, maar je bent er nog niet aan toegekomen om de interne audits uit te voeren. Je kunt natuurlijk snel een rondje interne audits organiseren. Maar dan laat je veel waardevolle kansen liggen.

Lees verder

‘Waarom kwaliteitsmanagement
geen trucje is’

Wanneer ik een workshop geef over Kwaliteitsmanagement & bewustwording start ik vaak met de opmerking dat ik niet de ultieme truc mee ga geven. Vaak zie ik dan een of twee deelnemers opveren, alsof ze willen zeggen: ‘Maar daar komen we voor!’. Kwaliteitsmanagement is geen toneelstukje of een trucje, maar een manier van werken.

Lees verder

‘Hoe kies je
een certificerende instelling?’

Jouw organisatie gaat voor het ISO-certificaat. En jij, als kwaliteitsmanager of -medewerker, mag het proces begeleiden. Je gaat op zoek naar een betrouwbare certificerende instelling. Er staat veel op het spel. Maar hoe kies je zo’n certificeerder, waar moet je op letten en hoe kies je een certificerende instelling die bij jou en je organisatie past?

Lees verder



Waarom Bernadette?
  • Ruim 25 jaar advies-ervaring
  • Maakt van kwaliteit een strategisch wapen
  • Als auteur nauw betrokken bij het vak
Bernadette van Pampus - Kwaliteitsmanagement
Communicatie & design - 2024 - Bureau Kicker